1047

SWAB-project A2, 's-Hertogenbosch - Eindhoven

Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat wil de doorstroming op de achterlandverbinding A2 verbeteren. Hiervoor worden verschillende trajecten in studie genomen. 

 

Hoofdpunten uit het advies

Dit advies is afgestemd met de drie adviezen voor de overige clusters SWAB-projecten. Vanwege onzekerheden over de inhoud van het toekomstige verkeer- en vervoerbeleid, zoals vastgelegd gaat worden in het Nationale Verkeers- en Vervoersplan (NVVP), geeft de Commissie in haar aanbiedingsbrief nadrukkelijk in overweging om haar opnieuw in te schakelen, wanneer zich tijdens de opstelling van de trajectnota/MER belangrijke wijzigingen voordoen in het verkeers- en vervoersbeleid die kunnen leiden tot andere alternatieven. 

De Commissie is van mening dat de wisselwerking tussen de achter land ver bin ding en het on derliggend wegennet bijzondere aandacht verdient. Hierbij dient inzicht te worden gegeven in de onderlinge samenhang tussen de pro ble matiek op het hoofdwegennet en het onderliggend wegennet. De Commissie is van mening dat naast bereikbaarheidsdoelstellingen ook leef baarheidsdoelstellingen uit het verkeers- en vervoers-, ruimtelijk en na tuur- en milieubeleid dienen te worden meegenomen. Bij de ontwikkeling van het meest milieuvriendelijke alternatief dienen leefbaarheidsdoelen gelijkwaardig te zijn aan bereikbaarheidsdoelen.

 

 

Samenstelling van de laatste werkgroep

drs. Hans Eerens

drs. Sjef Jansen

ir. Joep Lax

ir. Jan Adriaan Nuesink

dr. ir. Evert de Ruiter

voorzitter

ir. Niek Ketting

werkgroepsecretaris

drs. Verbeek

Projectinformatie

Bevoegd gezag

Rijkswaterstaat, Ministerie van Volkhv., R.O. en Milieubeheer

Initiatiefnemer

Rijkswaterstaat

Laatste advies uitgebracht op

11 februari 2000