3526. Nieuw Normen- en Handhavingsstelsel Schiphol 2020
De minister van Infrastructuur en Waterstaat wil het luchthavenverkeersbesluit van luchthaven Schiphol wijzigen. Die wijziging moet het gebruik van de start- en landingsbanen van de luchthaven volgens het zogeheten nieuwe normen- en handhavingsstelsel mogelijk maken. Het gebruik wordt vooralsnog beperkt tot maximaal 500.000 vliegtuigbewegingen groot handelsverkeer per jaar. Voordat de minister besluit over de stelselwijziging zijn de milieugevolgen ervan onderzocht in een milieueffectrapport.
Procedure en adviezen
Toetsing |
---|
26-01-2021 Aanvraag toetsingsadvies bij de Commissie m.e.r. |
Opmerkingen bij de advisering
ToetsingsadviesDe Commissie toetst op dit moment het milieueffectrapport 2020.
Betrokken partijen
Samenstelling van de laatste werkgroep
Werkgroeplid |
---|
dhr. dr. G.J. van Blokland |
dhr. ir. F.B.J. Elbers |
mw. mr. dr. A. Freriks |
dhr. dr. W. Lefebvre |
dhr. dr. M.J.F. van Pelt |
dhr. ing. R.L. Vogel |
Voorzitter van de werkgroep: dhr. ir. H.A.A.M. Webers
Werkgroepsecretaris: dhr. dr. J.F.M.M. Lembrechts
Initiatiefnemer en Bevoegd gezag
Initiatiefnemer |
---|
Royal Schiphol Group |
Bevoegd gezag |
---|
Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat |
Overige gegevens
Gebied: Nederland, provincie Noord-Holland
Categorieën Besluit m.e.r.
Code | Omschrijving |
---|---|
001.1 | Project m.e.r. uitgebreide procedure |
D06.2 | 2018: wijziging in de ligging van start/landingsbaan, de verlenging, verbreding of verharding daarvan, of de intensivering of wijziging van het gebruik van de luchthaven dan wel de wijziging van de vliegroutes.De wijziging van het gebruik van de luchthaven of van het banenstelsel, dan wel de wijziging van de luchtverkeerwegen of de wijziging van de vliegroutes. |
Bijgewerkt op: 05 feb 2021