1044. SWAB-project A2, traject Holendrecht - Oudenrijn
Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat wil de doorstroming verbeteren op de achterland-verbinding A2 capaciteitsverruiming op de rijksweg A2 tussen Holendrecht en Oudenrijn
Procedure en adviezen
Richtlijnen |
---|
02-09-1999 Datum kennisgeving |
02-09-1999 Ter inzage legging van de informatie |
11-02-2000 Advies uitgebracht |
Richtlijnen |
Toetsing |
06-09-2005 Kennisgeving MER |
06-09-2005 Ter inzage legging MER |
22-12-2005 Toetsingsadvies uitgebracht |
Toetsingsadvies |
Opmerkingen bij de advisering
Op de rijksweg A2 staan dagelijks files. Daarom is in 1995 al besloten de A2 tussen Utrecht en Amsterdam te verbreden (bekend als het CAU-besluit). Ondanks deze capaciteitsuitbreiding zal het druk blijven op de A2. Daarom is in de Trajectnota/MER A2 Holendrecht-Oudenrijn bestudeerd of in de toekomst capaciteitsverruiming noodzakelijk is om een goede doorstroming te garanderen. In de Trajectnota/MER staan vier alternatieven beschreven. Het gaat om oplossingen door verbreding van de weg en door een betere benutting van de weg, zoals door de aanleg van spitsstroken. Bijzonder daarbij is dat voor geen van de alternatieven extra ruimte nodig is. De Commissie is in het toetsingsadvies van oordeel dat de essentiële informatie in het MER en de Aanvulling, te samen met de onderliggende rapporten aanwezig is.
Betrokken partijen
Samenstelling van de laatste werkgroep
ing. Eugène de Beer |
drs. Louis Bijlmakers |
ing. Peter de Graaf |
drs. Robert Jan Jonker |
ing. Gerard van der Sterre, M.Sc. |
Voorzitter: dr. Dick Tommel
Werkgroepsecretaris: mr. Marianne Monninkhof
Initiatiefnemer en Bevoegd gezag
Initiatiefnemer |
---|
Rijkswaterstaat |
Bevoegd gezag |
---|
Ministerie van Infrastructuur en Milieu |
Overige gegevens
Gebied: Nederland, provincie Utrecht
Categorieën Besluit m.e.r.
Code | Omschrijving |
---|---|
C01.4 | tot 1-4-2011: Verbreding hoofdweg of ombouw tot autosnelweg |
Bijgewerkt op: 31 aug 2007